رُزبُران

رُزبُران

رُزبُران

رُزبُران

رُزبُران
رُزبُران
R O Z B O R A N
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
هنر رزبران

 

 

 

رُزبُران

 

 

   رُزبُران، مجموعه ای است از انواع و اقسام طرح ها و نقش های برجسته، که ما در اطراف خود می بینیم . طرح های برجسته ای که،  بر روی سقفِ خانه ی تان است و یا در نمای خانه ی خود می بینید .طرح هایی که بر روی مبل،فرش ویا قاشق وچنگال خانه ی خود ممکن است دیده باشید.فرقی نمی کند. این طرح ها ممکن است از گچ ، سیمان ،چوب،فلز،کاشی، سنگ ،رنگ،پارچه و یا هر چیز دیگری باشد. مسئله یِ مهم این است که، این طرح ها و نقش ها چگونه بوجود آمده اند . امروزه اکثر این کارها، به وسیله ی دستگاه ویا وسیله ی خاصّی زیر نظر یک طراح، بوجود می آیند و ما می توانیم آن ها را از بازار و یا مغازه خریداری نمائیم . گونه ای از طرح ها و نقش های برجسته که ارزش خاصّی بین ما ایرانیان دارد، هنر دست انسان است که استادانی بوسیله ی تفکّر وتجسّم خود، آن ها را با دست خویش، بر روی سطح یا جسمی خلق می کنند . این هنرمندان می توانند در مجموعه ای به نام رُزبُران ،جمع شوند.کلمه ی رُزبُران، از اسم گل رُز و فعل بُریدن آمده است . رُزبُران، جمع رُزبُراست . چون برجسته کاری ها اکثراً بُریده می شوند، فعل بُریدن را دراین اسم به کاربرده ایم و چون اکثر طرح ها ریشه در زیباییِ جهان هستی دارد ، کلمه ی رُز را نشان از زیبایی گرفته ایم . رُزبُران یعنی،کسانی که زیبایی هایی چون گُل را، خلق می کنند .

   امروزه طرح و نقش های صنعتی را، با نمونه های دستی و هنری آن اشتباه می گیرند . یکی از اهداف رُزبُران ، ثبات بخشیدن به صنایع دست است. نقش برجسته هایی مانند گچبری که با قالب ،آن ها را تهیّه می کنند امروزه، فضای اطراف ما را ممکن است پُر کرده باشد . هنر گچبری، هنرِ دست است که استاد گچبر به وسیله ی دستان هنرپرور خود،گچ را به اشکال مختلف در می آورد . رزبران می خواهد هر هنر، واقعاً هنر باشد و هیچ شک و شبهه ای در آن نباشد . نقش برجسته های رزبران ،حال گچبری ، سیمان بری ،مقرنس وکاشیکاری، آینه کاری و یا هر هنر دیگری که باشد، کاملاً تولیدیِ دستِ هنرمند است . انسان، ذاتاً هنر را دوست دارد چون انسان، زیبائی را دوست دارد . چون انسان، خدا را دوست دارد و خدا زیباست . نتیجه می گیریم که هنر اگر زیبا باشد، انسان آن را دوست دارد .رزبران قصد دارد که هر کس هر هنری راکه زیبا می بیند ،برای او به ارمغان آورد .

   زِندگی را زندگی بخشیم _ زِندگی را به زندگی بخشیم . گُل زیباست. بهار زیباست. زندگی زیباست . گل پژمُرده می شود. بهار پائیز می شود و زندگی با مرگ، پایان می یابد . این قانون طبیعت است. ما نمی توانیم گُل را تا ابد نگه داریم. چون تا ابد نیستیم و گل با ما نیست . توانی که ماداریم، زنده بودن در زمانِ حیات است . زندگی حقّ همه است . همه زنده اند. همه نَفس می کشند و حرکت می کنند .ولی برخی، انگار مُرده اند و نفس می کِشند و حرکت می کنند. چرا ؟ انسان هم جِسم دارد و هم روح . اینها جسمشان زنده و روحشان مُرده است . ما غذا می خوریم تا زنده بمانیم . چگونه روح خود را زنده نگه داریم ؟ آیا زنده بودن روح مهم نیست ؟ چه خوب است انسان، روحی زنده داشته باشد . چون روح است که باقیست. چه بساکسانی که، هزاران سال پیش جسمشان مرده، ولی روحشان زنده است . روح را زنده نگه داشتن، کار رُزبران نیست . این هِمّت خودتان است که چگونه زنده باشید . رُزبران روح محلّ سکونت شما  و محلّ استقرار شما راکه در آن زندگی می کنید، زنده می کند.چگونه؟با ایجاد نقوش و طرح های مختلف . زندگی را زندگی بخشیم، یعنی به گونه ای، زندگی خود را زنده کنیم . زنده کردن با نقوش  و طرح های زیبای هنری. ما محل زندگی شما را زنده می کنیم . زندگی را به زندگی بخشیم .، می گزاریم که زنده بودن، برای زندگی باشد. یعنی زنده بودن را به زندگی، می بخشیم . نقوش برجسته مثل گچبری ، سیمانبری،منبت کاری،کاشی کاری،معرق ومشبک،قلمزنی،نقاشی وآینه کاری، مدّتی طولانی عُمر می کند . رُزبُران زندگی را زنده می کند و این زنده بودن را به زندگی می بخشد.

   رزبران کلیّه ی نقوش و طرح های زیبا و هنری را بر عُهده می گیرد. حال، گچبری باشد یا سیمان بری .، آینه کاری باشد یا شیشه بری .کاشی کاری باشد یاآجرکاری،.نقاشی باشد یا طراحی،نجاری،آهنگری،معماری،... اینگونه کارها بصورت هنری اش تخصّص رُزبُران است . گچبری های داخل ساختمان ، نقوش برجسته های سالن پذیرائی ، ابزارهای اطراف هر سَقف ، سیمان بری های زیبا برای نمای ساختمان و محل های مرطوب،طرح های چوب،طرح های شیشه،نقوش قالی،تزئینات ظروف چینی که انسان ممکن است از آنها استفاده کند، می تواندهنر رُزبُران باشد . استخر و سونای شما را رُزبران با سیمانبری زینت می بخشد .رزبران  نمای ساختمان شما را باگچبری و سیمان بری، بی همتا می سازد و...

   رُزبُران کارهایی مثل گچکاری، سیمان کاری ، نقّاشی وغیره ی ساختمان را نیز می پذیرد ولی رشته ی اصلیِ فعالیت آن، طرح های هنری و نقوش برجسته است . گچبری وسیمان بری و آینه کاری ونیز تزئینات معماری اسلامی همچون مقرنس،یزدی بندی،گره ورسمی بندی رشته ها ی اصلیِ فعالیت رزبران است که مستقیماً زیر نظر اساتید مُجرّب این شرکت، انجام می شود .

   اگر مایلید از مجموعه فعالیت های رُزبران بهره مند گردید، رزبُران شما را در چگونگیِ انجام این گونه فعالیت ها ،یاری می کند . اگرگچبری بخواهید، اساتید گچبری به سراغ شما می آیند و با مشورت ما و نظر خواهی از شما و در نتیجه، انتخاب طرح دلخواه شما مشغول به کار می شوند. سیمان بری ،کاشیکاری، آینه کاری،معرق،مقرنس،گره چینی،منبت،طراحی،نقاشی و هر فعالیت دیگر نیز که خواسته باشید به همین گونه می باشد . هدف ما، خلق نقش مورد علاقه ی شماست .

گروه هنری رزبران تشکیل شده از اساتید هنرمند گچبر و سیمانبر ، آینه کار ونجار،مهندس ومعمار،نقاش وطراح و... که همگی در کار خود، بی همتا و از نَوادرند.

 


تعداد بازديد : 442
چهار شنبه 2 بهمن 1388 ساعت: 13:9
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17
صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 ... 17 صفحه بعد
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
آخرین نظرات کاربران