رُزبُران

رُزبُران

رُزبُران

رُزبُران

رُزبُران
رُزبُران
R O Z B O R A N
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
هنر نقاشی

نقاشی و رنگ آمیزی

 

  در گچبری، نقاشی و رنگ آمیزی یکی از اصولی می باشد که هنگام طراحی می بایستی  در نظر گرفته شود. رنگسایه و رنگ آمیزی یکی از مهمترین عوامل در زیبایی گچبری بعد از اتمام کار می باشد. هنر نقاشیِ دیواری از دیر باز جزء کارهای ذوقیِ بشر محسوب می شده و از زمانی که انسان در غارها می زیسته، انجام می شده است. رنگ آمیزی دیوار ها در تمدن سیلک در هزاره ی پنجم پیش از میلاد و نگاره های فراوانی که بر روی ظروف و ابزار های چوبی سلاح ها انجام می شده، بازگو کننده ی باورها و تمایلات هنری مردمان زمان ها پیش از تاریخ است.

   در هنر نقاشی از قواعد هنری و دانش مهندسی استفاده شده است ،که این، دو مثال بارز از هنرهای سنتی در ایران است و بر وابستگی فن و هنر تأکید دارد.

رنگ در تزئینات گچبری ها نقش بسزایی دارد. با توجه به یافته های باستان شناسی، این نکته شایان ذکر است که از نخستین قرون اسلامی اولین گچبری ها را رنگ آمیزی کرده اند.

 


تعداد بازديد : 296
چهار شنبه 2 بهمن 1392 ساعت: 11:33
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
هنر نقاشی اسلیمی بر هنر یزدی بندی در کاربندی محراب

رزبران


تعداد بازديد : 786
چهار شنبه 2 بهمن 1392 ساعت: 11:25
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
هنر یزدی بندی

نیمکارویزدی بندی

 

نیمکار

  نیمکار یعنی نصف چشمه که عملکرد هایی نظیر سر در ورودی ، محراب و ... دارد. نیمکار را بر اساس عمق و دهانه بر طُرق مختلف می توان رسم کرد.

 

یزدی بندی

 

 یزدی بندی، حالتی است ما بین رسمی و مقرنس. کلید رسم و اجرای آن تخته هایی است که برروی دایره هایی به مرکز شمسه قرار دارد. همچون قطارهای مقرنس، هر تخته با تخته ی بعدی به یک اندازه اختلاف ارتفاع دارند. می توان با حذف تخته های افقی، یکسره از رسمی اقتباس کرد و یزدی بندی را بوجود آورد. یزدی بندی معمولاً در جاهایی به کار می رود که یا رسمی نمی گنجد و یا مقرنس گران تمام می شود.


تعداد بازديد : 538
چهار شنبه 2 بهمن 1392 ساعت: 11:16
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
آخرین نظرات کاربران